Національний
Університет
кораблебудування
імені адмірала Макарова Офіційний сайт

Директори и ректори

  1. 1920 р., липень-вересень – професор Некрасов І. С. – виконував обов’язки директора Миколаївського політехнічного технікуму імені Тімірязєва.

  2. З вересня 1920 р. по серпень 1921 р. – керує президія технікуму на чолі з Омельченком А. І. – зав. підрозділом професійно-технічної освіти Миколаївського губернського відділу народної освіти. Склад президії: Лебедєв В. Д., Чубаров М. А., Танський А. В.

  3. З вересня 1921 р. по липень 1922 р. – Філіппов Д. Д. – ректор і завідувач Миколаївського політехнікуму.

  4. З 1922 по 1924 рр. – Шлейхер Л. Л. – керуючий.

  5. З 1924 по 1925 рр. – Серебряков Є. Г. – тимчасово виконував обов’язки керуючого (основна його посада в цей період – завідувач навчальною частиною).

  6. З 1925 по 1927 рр. – Черкасов М. К. – керуючий (робітфак увійшов в безпосереднє підпорядкування керуючого на правах факультету, очолюваного деканом).

  7. З 1927 по 1929 рр. – Серебряков Є. Г. – тимчасово виконував обов'язки керуючого (основна його посада в цей період – завідувач навчальною частиною).

  8. З 1929 по 1932 рр. – Ільяшенко С. Г. – керуючий. У цей період здійснено злиття вечірнього робочого технікуму з денним кораблебудівним технікумом, в результаті було утворено спочатку індустріальний машинобудівний, потім – кораблебудівний інститут.

  9. З листопада 1932 р. по лютий 1933 р. – Чубов Ю. Ф. – тимчасово виконував обов’язки директора інституту.

  10. З 1932 по 1935 рр. – Метс А. І. – директор. Прийнято рішення про подальший розвиток інституту: продовжується формування кафедральної структури і матеріальної бази.

  11. З січня по березень 1935 р. – Чубов Ю. Ф. – тимчасово виконував обов’язки директора інституту.

  12. З 1935 по 1940 рр. – Кресс А. Я. – директор. Зведено: прибудова до головного корпусу інституту, окремий корпус для кафедри опору матеріалів і суднобудівного кабінету, капітально відремонтовано гуртожиток для студентів по вулиці Радісній. В інституті побудовано велику крейсерську яхту «Арктика».

  13. З жовтня по грудень 1940 р. – Лаханін В. В. – тимчасово виконував обов’язки директора, канд. техн. наук, доцент.

  14. З 1940 по 1965 рр. – Чубов Ю. Ф. – директор в роки Другої Світової війни та повоєнної відбудови, канд. техн. наук, доцент. Під його керівництвом здійснено евакуацію інституту в м. Пржевальськ, реевакуацію і відновлення МКІ після війни. Побудовано гуртожиток (зараз №2) і розпочато будівництво нового навчально-лабораторного корпусу на проспекті Центральному (до 2016 р. проспект Леніна). Побудовано найбільшу в країні крейсерську яхту «Антарктика».

  15. З 1965 по 1968 рр. – Бузник В. М. – ректор, д-р техн. наук, професор, член-кореспондент АН України (з 1967 р.). Завершено будівництво нового корпусу інституту на проспекті Центральному (до 2016 р. проспект Леніна), затверджено план забудови інституту у мкр. Соляні, відкрито філію МКІ при Херсонському суднобудівному заводі. Укріплено професорсько-викладацький склад інституту.

  16. З грудня 1968 р. по квітень 1969 р. – Картава О. І. – тимчасово виконував обов’язки ректора, канд. техн. наук, доцент.

  17. З 1969 по 1975 рр. – Степанов В. О. – ректор, канд. техн. наук, доцент. Затверджено першу спеціалізовану раду із захисту кандидатських дисертацій. Інститут нагороджено орденом Трудового Червоного Прапора. Розпочато будівництво комплексу нових навчальних будівель інституту у мкр. Соляні і 13-поверхового гуртожитку, спортивно-оздоровчого табору у с. Коблеве.

  18. З 1975 по 1993 рр. – Александров М. М. – ректор, д-р техн. наук, професор, академік Академії інженерних наук України. Завершено будівництво 13-поверхового студентського гуртожитку, побудовано комплекс нових навчальних будівель інституту і малосімейний гуртожиток для викладачів та співробітників у мкр. Соляні, спортивно-оздоровчі табори в с. Коблеве та м. Очакові. Створено спеціалізовану раду із захисту докторських дисертацій. Проведено підготовку до перетворення інституту в морський технічний університет. Побудовано яхту «Ікар», яка вперше в країні здійснила навколосвітню подорож. Інститут став судновласником науково-дослідного судна «Дельта» і т/х «Ольвія».

  19. 1993 р. (лютий-березень) – Боград В. М. – тимчасово виконував обов’язки ректора, д-р екон. наук, професор.

  20. З 1993 по 2008 рр. – Романовський Г. Ф. – ректор МКІ і УДМТУ, д-р техн. наук, професор, засновник і Президент Академії наук суднобудування України (1996 р.), академік Академії інженерних наук України. Інститут перетворено в Український державний морський технічний університет (1994 р.). У 1999 р. УДМТУ присвоєно ім’я адмірала Макарова, у 2004 р. – Указом Президента України від 25 березня 2004 р. Українському державному морському технічному університету імені адмірала Макарова надано статус національного та нове ім’я – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова.

  21. З 2008 р. по 2017 р. – Рижков С. С. – ректор, д-р техн. наук, професор, Президент Академії наук суднобудування України (з 2000 р.), академік Академії інженерних наук України. В університеті започатковано підготовку китайських студентів за кораблебудівними спеціальностями як у базовому навчальному закладі, так і у китайських ЗВО та коледжах. У 2013 р. до складу національних збірних команд України включено 126 спортсменів університету.

  22. З листопада 2017 р. по червень 2018 р. – Блінцов В. С. – тимчасово виконував обов’язки ректора, д-р техн. наук, професор.

  23. З червня 2018 р. по теперішній час – Трушляков Є. І. – ректор, канд. техн. наук, професор НУК, академік Міжнародної академії холоду.

Хронологія розвитку МКІ

 

  • Вересень 1920 р. Відкрито Миколаївський політехнікум імені проф. Тимірязєва.

  • Вересень 1924 р. Миколаївський політехнікум імені проф. Тимірязєва перетворено в Миколаївський індустріальний технікум.

  • Жовтень 1926 р. Миколаївський індустріальний технікум перетворено в Миколаївський кораблебудівний технікум.

  • Жовтень 1929 р. Миколаївський кораблебудівний технікум об’єднується з Миколаївським вечірнім робочим технікумом і утворюється Миколаївський індустріальний інститут.

  • Квітень 1930 р. Миколаївський індустріальний інститут перетворюється в Миколаївський машинобудівний інститут.

  • Червень 1930 р. утворюється Миколаївський кораблебудівний інститут.